TJEDNI JELOVNIK
NAPOMENA: UČENICI SU DUŽNI NOSITI SVOJE BOCE SA PIĆEM (VODA, SOK)
ZASLAĐENA GAZIRANA I ENERGETSKA PIĆA NISU DOZVOLJENA !
Klikom na poveznicu otvarate objavu natječaja za radno mjesto spremač/ica na određeno puno radno vrijeme
Klikom na poveznicu otvarate javni poziv za organizaciju jednodnevne izvanučionične nastave za učeniku 7. razreda.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
MEMORI GLAGOLJICA
kurikulum.petzanet.hr/VirtualnaUcionica
kliknite na donju sliku - poveznicu
Pred nama je prvi broj NOTICE
Kliknite na naslovnicu kako bi pročitali list i poslušali glazbene primjere.
Office365
Besplatna Office365 usluga i alati koji omogućuju suradnju i komunikaciju između svih sudionika u obrazovnom sustavu.
Prva mobilnost u OŠ Blato, u sklopu Erasmus+ projekta „Bolja škola za bolje sutra“, odvijala se od 8. do 13. svibnja 2023. u Helsinkiju.
Učiteljica engleskog jezika, Jelica Šeparović je sudjelovala na šestodnevnom tečaju „ Introduction to the Finnish Education Model“, u organizaciji Europass Teacher Academy. U radu je sudjelovalo sedamnaest učitelja iz Španjolske, Italije, Nizozemske, Poljske, Francuske i Hrvatske.
Iskustvo upoznavanja i razumijevanja finskih obrazovnih metoda i strategija rada nam proširuje vidike i može pridonijeti većoj kvaliteti nastave u našoj školi, poštujući specifičnosti hrvatskog obrazovnog sustava. Iako se u Osnovnoj školi Blato već dugo u nastavi koristi digitalna tehnologija i suradničko učenje, primjenom ovih uspješnih finskih pozitivnih metoda poučavanja želimo motivirati učenike na veću angažiranost, zainteresiranost i samostalnost u učenju, kao i na osvješćivanje vlastitih jakih strana koje će koristiti i u školi i u svakodnevnom životu.
Prvog dana tečaja svaki sudionik je predstavio svoju državu, grad i školu te ukratko iznio svoja očekivanja . Zatim su definirani glavni ishodi tečaja, a to su razumjeti finski progresivni stil podučavanja praktičnim metodama, temeljenim na suradničkom ili kooperativnom učenju koje ima za cilj potaknuti promišljanja i kritičko razmišljanje učenika, međusobno razmjenjivati ideje te osmisliti kako koristiti suradničko učenje kao alat za povećanje motivacije učenika u sudjelovanju u procesu učenja u našoj školi.
Drugog dana smo se upoznali sa poviješću i organizacijom finskog obrazovnog sustava, usporedili ga s obrazovnim sustavima raznih europskih država i definirali specifičnosti obrazovanja u Finskoj u odnosu na ostale države u Europi. Jedna od tih specifičnosti je Phenomenon-Based Learning (PhBL), koje se koristi u finskom modelu obrazovanja, a bazira se na istraživačkom i suradničkom radu, koristeći razne digitalne alate, kao i izvanučioničnu nastavu.
Treći dan je bio posvećen finskoj pozitivnoj pedagogiji zasnovanoj na PERMA modelu koji se sastoji od šest elemenata: pozitivne emocije, angažman, međusobni odnosi, smisao, osobno postignuće i zdravlje. Važan dio tog procesa je permanentno naglašavanje dobrih jakih strana karaktera svakog učenika. U tu svrhu je osmišljena i aplikacija SeetheGood, koja objašnjava pojmove i vodi učenike i učitelje kroz razne aktivnosti.
Četvrti dan smo posjetili školu u gradu Järvenpää, gdje smo razgledali sve prostore u školi pod vodstvom jednog od učitelja, kao i dostupne im tehnologije i ostala sredstva za rad. Ravnatelj škole nam je ukratko opisao metode i strategije nastave te ponudio suradnju u budućim Erasmus+ projektima.
Petog dana smo govorili o finskom tradicionalnom načinu života i pripremanju hrane, kao i o utjecaju drugih europskih država na današnji život u Finskoj. Također smo se upoznali s EdTech zbirkom najnovijih kreativnih obrazovnih tehnički alata koji se koriste u Finskoj. Metodom suradničkog učenja smo napravili scenario podučavanja na temu koju smo sami odabrali, a slijedeći zadane smjernice finskog načina planiranja PhBL lekcije.
Zadnji dan boravka u Helsinkiju smo posjetili otok Seurasaari - muzej na otvorenom, gdje smo se upoznali s dijelom burne finske prošlosti i načinom života i gradnje nastambi u različitim povijesnim periodima, u različitim dijelovima Finske.
Tekst i foto:
Jelica Šeparović, prof.